La #leysinde i com quantificar Internet

Al mateix temps que el govern està intentant aprovar la famosa “ley Sinde”, es reuneix amb diversos representants del sector de la comunicació per trobar una sola empresa que pugui mesurar les audiències a Internet. Una espècie d’EGM per Internet que puigui donar dades quantificables sobre l’accés a les webs. A les pàgines de Público, diari de Jaume Roures i molt pròxim al govern socialista, trobem el programa Buzziness. Aquest servei, creat per la companyia espanyola Guidance, associada amb Bitext, aposta per filtrar els continguts generats pels usuaris a la xarxa i transformar-los en anàlisi.

Si finalment  s’aprova la “ley Sinde”, com tot sembla que serà, es perseguiran els responsables de les webs de descarregues i no els usuaris. Seran les gestores de drets (SGAE) o els autors els que podran denunciar a la Comissió de Propietat Intel·lectual (un òrgan independent?), que iniciarà el procés de denúncia. Un cop surti del Parlament, s’haurà de redactar un reglament i compondre la Comissió, fent que, en principi, fins la pròxima primavera no sigui operativa.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s