La massa dels mitjans de comunicació

El protagonisme del propi usuari està superant el sistema on els mitjans de comunicació són el centre. Un altre problema és que els mitjans tradicionals continuen sense poder “enganxar-se”, ja que no aconsegueixen trencar l’obstacle de la innovació. El principal problema és el llenguatge a Internet, que encara no s’ha descobert del tot. Els usuaris han de ser la part més important i els que han d’aconseguir desxifrar el problema. La xarxa és la que té el poder de la innovació, la gent ha deixat de seguir les empreses de comunicació, ara són els mitjans els que han de seguir la gent. S’ha de perdre la perspectiva dels productes i treballar a partir de la perspectiva de l’usuari.

Els mitjans tradicionals han d’aprofitar que encara poden treure diners per invertir-lo en el digitals, ja no tenen el poder i han de saber perdre l’arrogància. Els productes s’estan transformant en plataformes i els individus s’apoderen poc a poc de la xarxa. La informació és oberta i no para de transformar-se, és un procés dinàmic on no es para de buscar la veritat. Estem passant dels mitjans de comunicació de massa a la massa dels mitjans de comunicació.

Deixa un comentari