Geolocalització i la publicitat

La posició d’una persona pot ser determinant a l’hora d’escollir un comerç o servei. Google, Apple i Facebook busquen aprofitar les possibilitats publicitàries de l’accés a Internet des del mòbil. La publicitat ara ja no només es distingeix l’edat i el sexe, sinó que també ho fa amb el moment i la situació. Actualment, una de cada tres cerques mitjançant Internet mòbil té una intenció local i sembla que la inversió augmentarà en els propers temps. Foursquare sap combinar les xarxes socials, la geolocalització i l’esbarjo. Aquesta aplicació permet oferir una llista de locals o llocs, però es necessària la participació de l’usuari. Per això l’empresa americana ha inventat un sistema de punts per arribar a ser “l’alcalde” d’un local o negoci. D’aquesta manera aconsegueix fidelitzar els seus seguidors amb descomptes especials.

Els smartphones encara no estan del tot generalitzats i com sempre passa, encara menys a l’estat espanyol; així com les tarifes planes de dades (“gràcies” Telefónica!!). L’altre gran punt encontra és la reticència dels usuaris a publicar la seva posició exacte.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s