Fans i cultura

La gran majoria de guionistes intenten que els continguts facin que els espectadors i consumidors decideixin compartir-ho amb els seus amics. Ja sigui utilitzant els propis continguts com perfils a les xarxes socials fent participar els fans. Amb la digitalització de la cultura els productes es poden consumir, comentar, modificar o compartir en un mateix suport. Es podria dir que la implicació principal és que el producte cultural ja no es pot definir mitjançant el seu suport sinó mitjançant el consumidor.

L’evolució de noves narratives, que impliquen tant l’aspecte creatiu, com el que és comercial, en les diferents plataformes, han de tenir present la relació directa amb el consumidor, sabent perfectament quin ha de ser o és. Promocionar les comunitats actives de fans buscant que s’involucrin i promocionant la participació en l’elaboració dels continguts ha de ser una bona formula perquè les productores i agències solidifiquin la seva relació amb els seguidors de sèries i productes, els fans han tornat a acaparar el protagonisme. Desenvolupar material audiovisual apte per a diversos suports, ja no té gaire sentit realitzar una pel·lícula o una sèrie només per ser visionada a una sala de cinema o en un televisor.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s